En skolesekretær er en central aktør i skolens administrative og økonomiske drift. Rollen indebærer at skabe en administrativ struktur, der understøtter ledelsen og lærerstaben, så de kan fokusere på pædagogisk udvikling og undervisning. Fra økonomisk styring til personalehåndtering sikrer skolesekretæren, at alle processer fungerer effektivt, hvilket skaber fundamentet for en velfungerende skolehverdag.
Vores vikarer er erfarne skolesekretærer til frie- og private skoler.
På udkig efter en skolesekretær? Private og frie skoler har ofte færre administrative ressourcer end offentlige skoler. Skolesekretæren tilbyder en række kompetente skolesekretærer med solid erfaring inden for deres fag. Det betyder, at vores vikarer bringer ekspertise i skoleadministration i det private skoleregi. Desuden har vores skolesekretærer erfaring med at holde styr på bogholderiet og kan varetage næsten de samme opgaver som en revisor – bortset fra den endelige godkendelse af regnskaber, som kræver en statsautoriseret revisor. Vores skolesekretærer kan også hjælpe med omstillingen til digital bogføring, som nu er et lovkrav. De rådgiver om valg af de rigtige digitale værktøjer, opsætter systemer og sikrer, at alle processer er i overensstemmelse med gældende regler. De kan håndtere opgaver som, men ikke begrænset til:
En skolesekretær spiller en central rolle i driften af en skole og har en bred vifte af opgaver, der understøtter både lærere, ledelse, elever og forældre.
Find de typiske opgaver herunder:
Mangler I en dygtig og erfaren skolesekretær, der kan sikre en smidig daglig drift og økonomisk stabilitet på skolen? Vi har kompetente og erfarne skolesekretærer, der ved, hvad der skal til, for at få en skole til at fungere, og som med kort varsel kan hjælpe jer i perioder på sekretærposten. Vores skolesekretær kan hjælpe med:
Kontakt os i dag på 60 56 26 00. Vi står klar til at træde til med en erfaren og dygtig skolesekretær. Vi har også skoleledervikarer der står klar til at træde til hvis der er behov for dette. Dem kan du læse mere om her.